torsdag den 23. august 2012

Magasinet "Retro"

Kender I det? Det er svensk og den fulde titel er "Hus & Hem Retro" - og ja, hvis man er bare en smule sucker for retro, så er dette blad som en slikbutik!

Jeg er netop begyndt at abonnere på det, og jeg glæder mig allerede helt vanvittigt til næste nummer. Det udkommer 5 gange om året, og et årsabonnement koster 434 svenske kroner inkl. porto til Danmark.

Det er en super blanding af faglige, nørdede artikler, boligreportager, tips til retrobloggere, gamle reklamer, reproduktioner og meget andet. I dette nummer er der eksempelvis en komplet gennemgang af Marianne Westmans 50'er stel "Picknick" med oversigt over alle dele og vurdering af de enkelte dele. Derudover er der også en artikle om vores egen Erik Kold og hans fantastiske bøtter :-)

Men her lidt billeder fra bladet - og er det også noget for dig - så er det her, man kan bestille abonnement. Jeg synes, det er et mega fedt alternativ til eks. Boligliv, som jeg personligt er ved at gå lidt død i...





9 kommentarer:

  1. ja det kender jeg godt. Jeg så det første gang på et biblioteksbesøg i Malmø og måtte ha det med hjem :)

    SvarSlet
  2. Kender det ikke men det ser da ud jeg godt gad at have fingerne i den....ha en dejlig dag

    SvarSlet
  3. Man kan også købe det i Danmark i de forretninger, der har et stort udvalg af magasiner - her er en oversigt: http://husohem.se/Special/retrospecial/Nu-finns-Retro-i-Danmark-och-Finland/

    Jeg blev selv bekendt med bladet, da de viste mit køkken frem. Det var ret sjovt :) http://www.xoeinding.dk/2012/04/xo-ein-ding-i-retro-magasin.html

    Kh Line

    SvarSlet
  4. åh jo! - jeg er selv abonnent og ELSKER det!!:-) glæder mig vildt til næste nummer:-)

    SvarSlet
  5. Kjempefin! jeg abonnerer også. LOOOVE IT!

    SvarSlet
  6. Wow... Det blad skal jeg vist have fingrene i! ;)

    SvarSlet
  7. Tak for inspirationen. Svenskerne udgiver altså fine lade, dette må jeg se nærmere på næste gang jeg kommer over sundet.

    SvarSlet
  8. Ja, det er et superfint magasin - og her i Holbæk har vi skam en kiosk, som forhandler det, så jeg glæder mig til at skulle forbi og købe næste nummer, når det en gang udkommer ;-)

    SvarSlet
  9. Sikke en god idé at abonnere på det! Det havde jeg ikke lige overvejet, fordi det er så længe siden, at jeg havde et bladabonnement.
    Jeg stoppede med det dengang, fordi vi skulle flytte og under oprydningen, lavede vi lige en løs udregning over, hvor mange penge, der var købt blade for. Ups! Så måtte jeg lige på afvænning. :D

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...